"Дітей потрібно готувати до життя, а не до екзаменів"
Менше
зубріння, більше практичних вмінь і критичної оцінки інформації.
класникам, що не всім джерелам інформації можна довіряти.
На математиці
діти можуть сидіти, стояти чи ходити – аби їм було зручно. Щойно діти
розв'яжуть завдання – вони можуть підійти до дошки і подивитися правильну
відповідь. Учителька не переживає, що діти списуватимуть, бо за неправильну
відповідь ніхто не поставить оцінку – їх тут немає. "Навіщо їм списувати,
якщо вони можуть підійти до мене і попросити допомоги – і я все поясню", -
дивується вчителька.
Фіни вважають,
що школа в житті дитини не повинна займати більше 30% часу. Батьки зацікавлені
в тому, щоб діти займалися ще кількома видами творчості або спорту. Місцеві
фахівці прорахували, що з 10 років у дітей падає цікавість до навчання. Саме в
цей період учителі намагаються ознайомити їх із різними предметами, аби ті
знайшли себе якщо не в науках, то в музиці чи праці – і далі віддавали перевагу
улюбленій справі. Музичному класу у фінській школі може позаздрити в іншій
країні цілий оркестр, а кабінет праці виглядає, як найсучасніша майстерня. У
вчителя є максимум свободи у викладанні матеріалу. Від цієї особливості і в
наших викладачів світяться очі.
Як уже повідомлялося, українці намагаються розгадати загадки фінської системи освіти, котра народжує парадокс: менше вчитись, але більше знати.
Уроки з
конкретних предметів вже припинені для 16-річних старшокласників міста. Вони
замінюються навчанням за спеціалізованими темами. Наприклад, підліток вивчає не
окремі предмети, а професійний курс, такий як «Послуги кафетеріїв», який буде
включати елементи математики, мов (наприклад, щоб допомогти обслужити іноземних
клієнтів), навички письма і комунікативні навички. Інші учні вивчатимуть такі
крос-предметні теми, як «Європейський союз», які будуть об'єднувати елементи
економіки, історії країн ЄС, мов та географії. Є й інші зміни, які принесе
реформа: учні не будуть сидіти пасивно перед своїм вчителями, слухаючи уроки,
або чекаючи виклику до дошки. Замість цього буде застосовано спільний підхід,
при якому учні працюють в невеликих групах, щоб вирішувати конкретні проблеми,
покращуючи навички спілкування учасників.
Немає коментарів:
Дописати коментар