четвер, 9 лютого 2017 р.

Діти - це наше все

"Дітей потрібно готувати до життя, а не до екзаменів"



Менше зубріння, більше практичних вмінь і критичної оцінки інформації.
Українські педагоги продовжують знайомитися із системою освіти у Фінляндії. Тамтешні початкова школа триває 6 років і до 4 класу присвячена іграм.


  У закладі діти навіть ходять у спортивному одязі й босі, аби мати максимально комфортні умови. Ускладнюється програма лише з 5 класу – додається суспільствознавство. На уроках учні використовують планшети. Їх, а також усе інше приладдя та навчальні матеріали купує школа. Початкова освіта у Фінляндії безкоштовна. Дітей навчають шукати відповіді на поставлені питання в інтернеті. Складніші питання, які неможна розв'язати за допомогою лише однієї статті з Вікіпедії, спонукають дітей аналізувати інформацію з різних джерел. Учителька пояснює 5-
класникам, що не всім джерелам інформації можна довіряти.
На математиці діти можуть сидіти, стояти чи ходити – аби їм було зручно. Щойно діти розв'яжуть завдання – вони можуть підійти до дошки і подивитися правильну відповідь. Учителька не переживає, що діти списуватимуть, бо за неправильну відповідь ніхто не поставить оцінку – їх тут немає. "Навіщо їм списувати, якщо вони можуть підійти до мене і попросити допомоги – і я все поясню", - дивується вчителька.
Більшість матеріалу учні проходять на уроці. До дому отримують мінімум домашнього завдання. Деколи завдання бувають такими цікавими, що навіть дорослі приєднуються до їх виконання. "Вони вивчали всі дерева в нашому регіоні. Ми дивилися в інтернеті, все використовували, на велосипеді їздили вздовж річки".
Фіни вважають, що школа в житті дитини не повинна займати більше 30% часу. Батьки зацікавлені в тому, щоб діти займалися ще кількома видами творчості або спорту. Місцеві фахівці прорахували, що з 10 років у дітей падає цікавість до навчання. Саме в цей період учителі намагаються ознайомити їх із різними предметами, аби ті знайшли себе якщо не в науках, то в музиці чи праці – і далі віддавали перевагу улюбленій справі. Музичному класу у фінській школі може позаздрити в іншій країні цілий оркестр, а кабінет праці виглядає, як найсучасніша майстерня. У вчителя є максимум свободи у викладанні матеріалу. Від цієї особливості і в наших викладачів світяться очі.


Як уже повідомлялося, українці намагаються розгадати загадки фінської системи освіти, котра народжує парадокс: менше вчитись, але більше знати.
Уроки з конкретних предметів вже припинені для 16-річних старшокласників міста. Вони замінюються навчанням за спеціалізованими темами. Наприклад, підліток вивчає не окремі предмети, а професійний курс, такий як «Послуги кафетеріїв», який буде включати елементи математики, мов (наприклад, щоб допомогти обслужити іноземних клієнтів), навички письма і комунікативні навички. Інші учні вивчатимуть такі крос-предметні теми, як «Європейський союз», які будуть об'єднувати елементи економіки, історії країн ЄС, мов та географії. Є й інші зміни, які принесе реформа: учні не будуть сидіти пасивно перед своїм вчителями, слухаючи уроки, або чекаючи виклику до дошки. Замість цього буде застосовано спільний підхід, при якому учні працюють в невеликих групах, щоб вирішувати конкретні проблеми, покращуючи навички спілкування учасників.

Немає коментарів:

Дописати коментар